Kým prišli analytici z Úradu vlády na zistenia, že nové diaľnice prácu automaticky neprinesú až teraz, svojim vlastným laickým pozorovaním som na to došiel už pred niekoľkými rokmi.
Štát zbytočne preinvestuje množstvo verejných zdrojov na železobetónové a asfaltové stavby, ktoré z hľadiska budúcnosti budú katastrofou pre životné prostredie, vzhľadom k ich samotnej existencii ako aj nepriamej podpore individuálnej dopravy a „zlepšenia“ ekonomického vylúčenia niektorých regiónov, kde táto infraštruktúra spôsobuje väčší odliv pracovnej sily, hoc sa z nich automaticky nemusí odsťahovať.
Samozrejme nie som proti dokončeniu aktuálnych projektov! Všetky ostatné však, okrem obchvatov miest a obcí, treba brať ako politický marketing!
Alternatívne a oveľa lacnejšie sa javí, ak by sme stanovili podmienky na čo najefektívnejšie a ekonomický dostupné využitie železničnej dopravy ako pre podniky, tak pre cestujúcu verejnosť. A to obnovou a rekonštrukciou existujúcich tratí, dostavbou spojok medzi nimi, prípadne výstavbou nových tratí, najmä na východnom Slovensku napríklad do Svidníka, či výstavbou prekladacích terminálov v strategických uzloch cestnej a železničnej doprave. Napríklad na hraniciach a väčších regionálnych centrách.
Všetko by to znamenalo menšie vynaložené verejné prostriedky, ktoré by sa mohli využiť inde, odľahčenie cestnej infraštruktúry najmä od ťažkých nákladných vozidiel, ale aj od množstva stale pribúdajúcich osobných áut a tým aj kladný príspevok k bezpečnosti na cestách.
Viac mojich príspevkov na:
https://www.facebook.com/maros.cupka1748
Zdroj:
takže tvoje laické pozorovanie je...vlastne... ...
Predpokladám, že profilovku máš aktuálnu, a... ...
Slováci snívaju o dialniciach ale stavať ich... ...
Celá debata | RSS tejto debaty